Nieuwsbrief (24-03)
Lieve Sportvrienden,
De zomervakantieperiode hebben we achter de rug, de najaar-competities zijn weer
begonnen. Mooi om te zien dat het weer lekker druk en gezellig is op onze club.
In deze nieuwsbrief besteden we aandacht aan: besluiten vanuit de ALV, vrijwilligers
werkzaamheden, vrijwilligers instuif/najaar borrel en opzeggen lidmaatschap.
BESLUITEN VANUIT DE ALGEMENE LEDEN VERGADERING
Op 2 september hebben we onze jaarlijkse ALV gehouden. Er stonden meerdere belangrijke
onderwerpen op de agenda. Hierbij de belangrijkste besluiten.
- Binnen het bestuur heeft er één mutatie plaatsgevonden. Tijdens de ALV hebben we
met spijt in ons hart afscheid genomen van Loes Bulle Smit als secretaris. Loes is voor
haar inzet en betrokkenheid getrakteerd op een wel verdient applaus en een flesje
lekkers. Het bestuur zal binnenkort nog even extra aandacht besteden aan haar
verdiensten voor de club.
Erg blij mogen we als club zijn dat we een volwaardige vervanger gevonden hebben
in de persoon van Renate Kikkert. We heten Renate van harte welkom binnen het
bestuur en wensen haar veel plezier en succes toe in haar functie als secretaris.
De overige bestuursleden zijn herkozen. - Het meest uitgebreide onderwerp tijdens de ALV was de ambitie binnen de club om
meerdere zaken te regelen.
Het betreft hier:
Aanpassingen aan het clubhuis:
- Vervangen dak
- Uitbreiden kantine
- Herinrichten kantine
- Upgraden kleedlokalen en sanitair
- Realiseren extra speel mogelijkheden padel
Er is door de voorzitter een uitgebreide toelichting geven op de bijlage bij de agenda
van de ALV. Vervolgens is er inhoudelijk binnen de vergadering gediscussieerd over de
nut en noodzaak van de ambitie. Er is door het bestuur een uitgebreide toelichting en
motivatie gegeven over dat het realiseren van 2 extra padelbanen op dit moment
qua regelgeving en financiën een onhaalbare zaak is.
De vergadering is met grote meerderheid akkoord gegaan met de aanpassingen van
het clubhuis en het aanvragen van een vergunningen voor het uitbreiden met een 4e
padelbaan.
Hiervoor is een mandaat aan het bestuur verstrekt met wel enkele inhoudelijke
restricties en gedachtenlijnen. Deze zijn:
- Alle ambities dienen te worden opgepakt en uitgevoerd.
- Het bestuur mag voor het realiseren van de ambitie een externe lening aangaanvan maximaal € 195.000,- Dit bedrag staat vast of er nu wel of niet een BOSA
regeling bestaat. (Betreft een subsidieregeling waarbij ongeveer een bedrag ten
hoogte van de BTW teruggevorderd kan worden)
- Er dient naar gestreefd te worden om de kosten zo laag mogelijk te houden en dat
er dus minder externe financiering nodig zal zijn. Dit te doen door onder andere
alternatieven te zoeken, in gesprek te gaan met de gemeente, meerdere offertes
op te vragen en leden inschakelen voor zelfwerkzaamheden.
- Er is in eerste instantie besloten om baan 2 niet een kwartslag te draaien en voor
de optie gaan om naast baan 2 een 4e baan aan te leggen.
- Om extra padel-speelruimte te creëren wordt gekeken of er vaste afspraken
gemaakt kunnen worden met de hallen in Coevorden en of Oosterhesselen.
- Het uitgangspunt moet zijn dat in 2025 de interne laddercompetitie weer voor
eenieder wordt opengesteld. Gezelligheid staat voorop!
Het zal duidelijk zijn dat het bestuur hier mee aan de slag gaat en dat we binnenkort 2
projectgroepen willen installeren. (1x clubhuis en 1x padelbaan)
Mocht je interesse hebben meld je dan aan!!! - Natuurlijk, zou je haast zeggen, werden de jaarcijfers 2023 en de begroting 2024
goedgekeurd door de vergadering. Complimenten voor de penningmeester en
ondersteuning door George Nikkels,
VRIJWILLGERS WERKZAAMHEDEN
Gelukkig hebben we binnen onze club veel vrijwilligers. Heel fijn ook dat meerdere leden zich
hebben aangemeld om iets extra’s voor de club te willen betekenen. Hierover een andere
keer meer.
MAAR…. We verwachten natuurlijk van eenieder dat hij/zij af en toe wat extra’s voor onze
club doet. Mocht het zo zijn dat jij je nog niet als vrijwilliger aangemeld hebt, dan kan het zijn
dat je binnenkort wordt benaderd en ingedeeld gaat worden voor bepaalde
werkzaamheden.
Mocht je graag wat ander vrijwilligerswerk binnen de club doen laat het dan even weten.
We vertrouwen op ieders medewerking.
VRIJWILLGERS INSTUIF / NAJAARSBORREL
Zoals aangegeven zijn we blij en trots op onze leden die wat extra’s voor de club doen. Mocht
het zijn dat je af en toe iets in de schoonmaak, terrein en banen onderhoud, commissies,
projectgroepen en of iets anders voor de club doet, dan willen we je laten weten dat we dit
enorm waarderen.
We nodigen dan ook al onze vrijwilligers uit op zaterdag 14 december 2024 van 16.00 uur tot
19.00 uur uit op onze club, om samen met ons terug te kijken op dit bijzonder jubileumjaar en
alvast vooruit te kijken naar en te proosten op de toekomst.
Zet het alvast in je agenda.
OPZEGGEN LIDMAATSCHAP
Om misverstanden te voorkomen het volgende. Als jij je lidmaatschap per 2025 wilt
beëindigen, zeg deze dan uiterlijk 30 november 2024 op. Voor opzeggingen die later worden
gedaan zullen we kosten in rekening moeten brengen!
Tot zover. We hebben het ditmaal helaas niet op één A4 kunnen houden.
Sportieve groet aan jullie allen.
Het bestuur