Padelladdercompetitie 2024

LTC Dalen start de laddercompetitie weer op. Dit jaar met een aantal aanpassingen. Vanwege de beschikbaarheid van de banen en om het gevoel van de ladder levend te houden, een keer tegen andere spelers te spelen gaan we een verkleinde ladder aanbieden. Dit jaar kunnen er 48 teams aangemeld worden in de categorieën DD/GD en HD (24 teams per cat). De ladder start vanaf 1 april 2024 en zal weer worden gespeeld om de twee weken om de “swung” en beleving levend te houden.

Spelers die voorjaars- en/of zomercompetitie spelen kunnen NIET deelnemen aan de ladder. Deze overweging is gemaakt om zoveel mogelijk leden op de beschikbare banen te laten spelen. Als je een keer invalt in een competitieteam mag je wel inschrijven. Competitiespelers die zich wel inschrijven worden uitgeschreven door de organisatie.

Deze “kleine” ladder is van tijdelijke aard. Na afloop gaan we weer evalueren.

Spelregels

Je speelt 'best of 3' sets met een tiebreak bij 6-6. Als je eerder van de baan af moet, wint degene die op dat moment voor staat in sets (of games indien gelijk in sets). Wedstrijden duren maximaal 1 uur en op deuce wordt het "Golden Point" gespeeld.

Winnaar

De winnaar registreert de score met de clubladder app of op de site.

Positie

Aan het eind van elke ronde verwerken we de wedstrijden om je nieuwe positie te bepalen met behulp van de volgende regels:

• Je wisselt van plaats als je wint van iemand die hoger staat op de ladder.
  • Je zakt een plaats als je een wedstrijd afzegt of als je twee rondes achter elkaar overslaat.
  • Je profiel wordt van de ladder verwijderd als je twee ronden achter elkaar al je wedstrijden afzegt.

Nieuwe spelers

Nieuwe spelers kunnen op elk moment aan de ladder meedoen, en hun startpositie is gebaseerd op hun spelniveau. Daarna tellen alleen wedstrijdresultaten.

Je zakt slechts 1 plaats als je verliest van een nieuwe speler, of als je verliest van een speler die in de vorige ronden nog geen enkele wedstrijd verloren heeft.

Meerdere wedstrijden per ronde

Als je twee of meer wedstrijden in een ronde speelt, kunnen de resultaten elkaar tegenspreken. Bijvoorbeeld, je wint van #10 maar je verliest van #20. Je volgende positie ligt tussen je hoogste winst en je laagste verlies (#15). Zijn er 3 of meer tegenstrijdige wedstrijdresultaten in dezelfde ronde, dan wordt je volgende positie berekend met alle wedstrijdresultaten. Bijvoorbeeld, als je wint van #10 en #11 en je verliest van #20, dan ligt je volgende positie rond #13.

Rondes

Elke 4 weken start een nieuwe ronde en ontvangen de spelers een email met informatie over de volgende wedstrijd. De hoogstgenoteerde speler maakt een afspraak om de wedstrijd te spelen. De winnaar registreert de wedstrijduitslag. De uitslag wordt aan het einde van de ronde verwerkt. Je kunt rondes overslaan door je instellingen aan te passen.

Seizoen

Je kunt je het hele seizoen aanmelden voor de ladder. Je kunt rondes overslaan, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat. Aan het einde van het seizoen huldigen wij de spelers met de meeste wedstrijden, de snelste stijgers, en de top 3. Je wordt vanzelf ingedeeld voor het volgend seizoen, totdat je je afmeldt.

De opgave gaat als volgt:

Graag z.s.m. inschrijven VOL=VOL